Säg hej till vår supply chain manager Avaa!

Vi är dedikerade till att säkra och effektivisera värdekedjan, våra kunder ska inte behöva vänta på en leverans. Därför har vi under längre period letat efter en supply chain manager som delar våra värderingar och har den rätta erfarenheten för att driva vår utveckling framåt. Det har inte varit lätt, men äntligen har vi hittat den rätta personen som väldigt fort blev en naturlig del av HELUKABEL. Låt oss presentera Avaa Zamayeri, vår nya supply chain manager!

Avaa har jobbat hos oss i bara några månader och beskriver sin tid som intensiv och givande. Utan någon tidigare erfarenhet av kabelbranschen är det väldigt mycket att sätta tänderna i. Inte bara när det gäller vårt erbjudande till våra kunder utan även alla logistikprocesser inom HELUKABEL-gruppen. Kort efter att Avaa började hos oss fick hon åka till huvudkontoret i Tyskland på en introduktionsutbildning inom supply chain.

Hur kändes det att direkt slängas in i kabelvärlden?

– Intensivt men kul! I min roll har jag väldigt mycket kontakt med våra kollegor i Tyskland och därför var det väldigt givande för mig att få träffa alla och få kunskap om vilka jag ska kontakta i respektive fråga. Dessutom fick jag inspiration och idéer för hur jag skulle kunna implementera vissa processer i Sverige, svarar Avaa.

Vad var det roligaste med utbildningen?

– Att få se hela flödet! Hela resan från att kablarna tillverkas i Windsbach till att de kommer till logistikcentret i Hemmingen och skickas vidare till deras slutdestinationer. Det gav bättre förståelse för alla processer.

Hur kommer det sig att du valde göra karriär inom supply chain?

– Det var inte alltid självklart att jag skulle göra en karriär inom supply chain management men när jag väl började för 10 år sedan så fastnade jag för det. Dels för att det är ett väldigt brett yrke, dels för att det är en viktig funktion i organisationen där man kan påverka genom samarbeten, problemlösning och förbättringsarbeten och det är något jag känner att HELUKABEL erbjuder!

Vad är det bästa med HELUKABEL?

– Kollegorna som alltid är hjälpsamma, stöttande och som med glädje delar med sig av sin kunskap! Sedan finns det även möjligheter att ta på sig spännande utmaningar som ger både professionell och personlig utveckling.

Vi välkomnar Avaa till vårt team med stor glädje. Tillsammans med henne kommer vi att göra HELUKABEL till det självklara valet vid kabelbehov!