FIVENORM – En kabel, fem standarder, flera färger

HELUKABEL levererar 100 meters enledarkablar i praktiska kartonger för exportinriktad maskinkonstruktion.

Tillverkare av anläggningar och maskiner som exporterar sina produkter internationellt är bekanta med denna utmaning: varje målmarknad har sina egna standarder och regler som alla installerade komponenter måste uppfylla. Ibland leder detta till ett behov av ökade lagernivåer eftersom många levererade delar endast är certifierade enligt en standard i taget. En maskin som säljs på den europeiska marknaden samt på den amerikanska och asiatiska marknaden kan kräva tre versioner av en och samma del.

För kablage erbjuder HELUKABEL en enkel och kostnadseffektiv lösning med FIVENORM enkärniga kablar. De PVC-isolerade kopparkablarna är certifierade enligt alla vanliga godkännanden som VDE, CSA, EAC, UL och MTW. Det betyder att de kan användas över hela världen och, särskilt tack vare MTW-listan (Machine Tool Wiring), är de lämpliga för hela mekaniksektorn. Exportorienterade företag gynnas därför av effektivare lagerhållning och en enklare lista.

FIVENORM enkärniga kablar är tillverkade enligt högsta kvalitetsstandard och finns tillgängliga med flera färgalternativ. Mindre kärndiametrar mellan 0,5 och 6 mm² levereras av HELUKABEL inte bara med kabeltrummor utan även i praktiska kartonger som rymmer 100-meter. Detta underlättar hanteringen av mindre kvantiteter och förenklar i sin tur kabeldragningen i maskiner. Med FIVENORM kan du dra nytta av en ökad maximal ledartemperatur på 90°C samt ett utökat spänningsintervall på upp till 1 000 volt AC eller 1 250 volt DC.

Läs mer om våra FIVENORM enkärniga kablar här:

FIVENORM H05V2-K / 05V2-K

FIVENORM H07V2-K / 07V2-K