HELUKABEL etablerar ett dotterbolag i Marocko

Det nya läget möjliggör mer närvaro på en viktig tillväxtmarknad.

HELUKABEL-gruppen stärker sin närvaro på den afrikanska kontinenten. I februari öppnade de portarna för deras dotterbolag i Marocko. Den strategiska öppningen i metropolen Casablanca möjliggör mer närvaro för kunder som finns på denna dynamiska tillväxtmarknaden.

"Vi kommer kunna hjälpa våra kunder bättre genom fördjupat förståelse av deras specifika behov"

HELUKABEL Marocko kommer få support av kollegor från Portugal, som har varit verksamma i det nordafrikanska landet sedan 2017. "Vi har observerat en stabil ekonomisk tillväxt i Marocko, särskilt under de senaste två åren", rapporterar Eduardo Soares, VD på HELUKABEL Portugal. "Sektonerna maskinteknik och förnybar energi är särskilt lovande. Det var därför vi beslutade att ytterligare utöka vår verksamhet där genom att etablera en egen plats." Applikationerna inom dessa sektorer blir allt mer krävande, förklarar HELUKABEL-experten - och med det ökar också efterfrågan på komplexa och kundanpassade lösningar för anslutningsteknik. "Vi kommer kunna hjälpa våra kunder bättre genom fördjupat förståelse av deras specifika behov, vi kan ge riktat stöd och erbjuda flexibilitet" tillägger Soares.

HELUKABEL Marocko är det tyska företagets andra dotterbolag på den afrikanska kontinenten. HELUKABEL har funnits i Sydafrika sedan 2010. Totalt har koncernen nu 69 platser i 40 länder och har cirka 2.500 anställda.