Vår nye innesäljare

Vi har gjort ännu en stjärnrekrytering, Anton Petersén är vår nye innesäljare! Den första juni lämnade Anton sin hemstad Nässjö i det småländska höglandet för nya utmaningar i Stockholm och på Helukabel. - Förutom flytten ser jag fram emot att komma in i min roll som innesäljare för att snarast kunna möta och hjälpa våra kunder vidare.

Anton är 29 år gammal smålänning med stort intresse för energisektorn och med tidigare erfarenhet inom elhandels- och kabelföretag.
- Det som intresserar mig i den här branschen är att hela energisektorn står inför en stor förändring som ska ske snabbt och effektivt. Jag är spänd på att vara med inte bara i den utvecklingen utan även tillväxtresan som HELUKABEL står inför, berättar Anton.

Helukabel var inte helt okänt för honom, han har tidigare arbetat tillsammans med Robin som berättade om hans nya uppdrag på Helukabel.
- Jag fastnade för vad Helukabel står för och kunde lätt identifiera mig med företaget. Det tillsammans med vad jag kan ge för värde till kunden i sitt led av näringskedjan gjorde det lätt för mig att börja jobba på Helukabel.

Anton insåg rätt fort HELUKABELS vision och kunskap som finns inom företaget.
- Helukabel i Sverige är ett mindre, snabbfotat bolag som samtidigt har expertis och förmåga inom koncernen. Det bästa av två världar helt enkelt.

Vi hälsar Anton välkommen och är spända på vad framtiden har att ge!